Sandra - Smått & Gott från mitt liv

Sandra - Smått & Gott från mitt liv

17 januari 2010

Söndagsmys

Helgen har bara rusat förbi, som vanligt
Igår var vi runt och tittade på lite färg till vårt tak vi ska måla i huset. Just nu är det furu tak, men vi ska måla det vitt i köket, vardagsrummet och i rummet på vinden. Det finns en trapp också, även den kommer målas vit.

På kvällen hade vi besök här av Tobias och Marika. Jag gjorde en Sweet Coconut Chicken
Sweet Coconut Chicken (4 portioner)
4 kycklingfiléer (ca 500g)

7 dl vitkål

1 strimlad 1 morot
1 strimlad 1 paprika
matolja till wokning
2 msk Fish sauce
1 burk Coconut milk
1 dl - 1,5 dl Sweet Chili Sauce

Till det serverade jag jasminris




Idag har vi varit hemma nästan hela dagen. Marcus rensade ut en garderod och packade ner det vi ändå inte kommer använda innan vi flyttar.
Willes morfar kom på besök och hade med sig ljuviga chokladkakor med kokostäcke.
På eftermiddagen gjorde jag och Wille en utflykt till Ken och Therese på Lamberget. Vi kollade in deras nya köksbord, soffbord och de nya gardinerna Therese hade sytt. Allt var givetvis jättefint och jag fick inspiration till att börja på mina gardiner. Så när jag kom hem satte jag saxen i tyget.
Sen blev det hemmagjord pizza


3 kommentarer:

  1. Det låter som ni haft en fin helg både egen tid och mys med familjen. Mormor längtar efter er. Själv har jag jobbat ikväll så kan jag ta lite sovmorgon i morgon! Puss å kram.Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Då ska jag försöka att skriva en gång till, det förra jag skrev kom inte fram.Ser ut som en kanon pizza och att ni haft en kanon helg. Vi var på leklandet igår och idag har vi åkt skridskor ute i blåsten. Nu blir det att gå och sova så man orkar upp till skolan imorgon.Hörs under veckan...Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg gumman! Mums man blev ju riktigt hungrig så här på kvällskvisten... Tack för besöket idag! Kraaaam

    SvaraRadera