Sandra - Smått & Gott från mitt liv

Sandra - Smått & Gott från mitt liv

7 januari 2010

Det suger i min kreativitetstarm

Hmmm hade just ett intressant samtal med bästa Therese. Jag avslöjade att jag börjat blogga och frågan var då egentligen VARFÖR?
Varför har jag börjat blogga just nu? Jag har nu funderat på detta och kommit fram till att jag nog är lite otillfredställd, har ingen speciell utmaning just nu.
Jag är hemma och är mamma, varje dag ser typ likadan ut.

Att vara hemma och vara mamma till Wille är helt underbart, vill inte att denna tid ska ta slut. Han är en helt otolig unge (precis som alla mammor skulle säga om sina barn:-)
Jag njuter verkligen varje dag av att vi har det så bra här i Sverige som får möjligheten att vara hemma med våra barn så länge, mycket vill ha mer.

1 april är det dax för mig att börja jobba igen. Det kommer säkert att bli jätteroligt när man väl börjar, men just nu känns det som jag skulle vilja vara hemma för alltid med Wille. Äta mysig lång frukost varje dag, dricka en kopp kaffe som hinner bli kall minst 5 gånger innan jag fått i mig den, sen klär vi på oss och jag försöker duscha så snabbt jag kan. Är jag för seg hinner Wille komma in i mig och han får en dusch med pyjamasen på.
Sen har vi som vanligast något projekt på gång. Men nu så här efter jul har vi inte riktigt kommit igång än.
Så där är jag nu och jag tror det är segheten efter julledigheten som fått mig att komma på något nytt: BLOGGA
Nu måste jag:
Komma på saker att blogga om
Designa min blogg
Fota bra bilder att lägga ut

3 kommentarer:

  1. Kul att du blivit med blogg. Vilket underbart foto på dig och W. Vad stor han har blivit. Ska genast lägga en prenumeration på din blogg så jag blir varse om när du uppdaterar. Må så gott och njut av din mammaledighet. Nu ska jag krypa ner i sängen....jobbade första dagen idag efter 2 veckors ledighet. Tog mig knappt upp ur sängen imorse:) Kram Tesa/Therese

    SvaraRadera
  2. You go girl!
    Nu har du en Stalker!!!!!!!!
    Att du startat en blogg är årets bästa grej!!!!!! (hittills i allafall....;) )

    Ken var dock lite skeptisk... "Jaha så då ska hon typ skriva att jag varit där o varit full och sånt" Ja du vet ju hur han är ;) och sen är han ju väldigt ofta hos er och är full dessutom så han måste ju känna sig riktigt orolig...?

    Pösss

    SvaraRadera
  3. Tesa: Hej! Vad kul att du tittade hit
    Du är ju en erfaren bloggare så kanske kan du hjälpa mig med några experttips sen framöver

    Stalker-Terra: Halloj!! Hälsa Ken att han verkligen ska passa sig för att bli full nu i mitt sällskap. Allt sånt publiceras här på bloggen:-)

    SvaraRadera