Sandra - Smått & Gott från mitt liv

Sandra - Smått & Gott från mitt liv

19 mars 2010

Husmodern

Nu kan jag kalla mig husmoder a la husmoder. Har bakat över 75 st bullar i eftermiddag.
Detta är tills när vår lille prins ska fylla 1 år.
Först bakade jag en sats, receptet byggde på att man skulle använda 25 g jäst, men jag använde 50 g istället. Typiskt mig...snabbt ska det gå
Kan meddela att det gick bra det med. Bullarna blev bara inte så stora och fluggiga, men Katarina kan intyga att de gick att äta.
De får väl bli barnbullarna kanske, mest med tanke på storleken.

Men sen gjorde jag en sats till och då gick jag stenhårt efter receptet. De blev bra de med.
Bildbevis:


Var och hämtade mitt paket från Ellos idag.
Hade beställt: 1 st bikini - hör och häpna: Den var för stor
Av misstag och snabbt som det ska gå så blev det 2 st likadana bikinisar. De får båda gå i retur, men jag ska beställa 1 st mindre
1 st t-shirt - Inget märkvärdig och inte så snygg som på bilden, så den går i retur den med
1 st haremsbyxor - Helt Ok men jag såg ett par snyggare på H&M igår så de går också i retur
1 st skjort tunika - Oj oj oj, vilken passform. Therese som såg mig i särken jag hade på BB efter att Wille fötts, vet precis vad jag pratar om. Den går VEKLIGEN i retur!!!
1 st par träskor - Söta som bara den, vita med nyckelpigor på, men de var för små
Inget blev kvar i min garderob.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar