Sandra - Smått & Gott från mitt liv

Sandra - Smått & Gott från mitt liv

18 februari 2010

Det jobbas på

Det rullar på bra för oss tycker jag. Vi har haft tur och haft barnvakt i 2 dagar och då går det jättesnabbt och vi får massa gjort.
Idag har Wille varit med och han tycker väl att det är sådär när vi målar och grejsar.

Här kommer en bild på köket från i tisdags när vi började
Jag i action

Wille hjäper till så gott han kan:-)

Marcus målar taket vid trappen
Givetvis så är min snälla pappa med och hjälper till han också

Som alltid när man renoverar så drar det med sig mer än man tror. Vi skulle ju bara måla taken och inte göra något mer, för det var rätt OK tyckte vi. MEN när vi väl målat och alla möbler från de förra ägarna var borta så såg vi ju att vi ville göra mer. Helst allt, men vi var stenhårda på att det är taken som ska målas och inget annat ska göra.
Igår bestämde vi oss ändå för att tapetsera och måla väggarna i vardagsrummet.
Det blev så fint med taket så det är synd att inte göra väggarna också. Sen är det skönt att passa på att slipa och spackla innan det kommer in möbler.
Förhoppningsvis blir det tapetsering imorogn kväll, måla de väggar som ska målas hinner vi dock inte.

5 kommentarer:

  1. Vad fint ni kommer få det. Roligt när ni snart får flytta in också :)

    SvaraRadera
  2. Ahh vad kul att se er all i action. Vad fint det kommer att bli....Vantar ivrigt pa fler bilder! Kram pa er alla!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du har en blogg =) Blir spännande att få se mer bilder på huset, köket såg ju fint ut!

    SvaraRadera
  4. Oj, så spännande det ska bli att få komma till helgen och se huset och naturligtvis att få träffa er och pussa på Wille.
    //Mormor

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag bloggen din!
    Va kul att fixa o trixa i ert egna hus!!!

    SvaraRadera